12 Mayıs 2012 Cumartesi

Borsacının İddaa Macerası

Futbolu anlamak/kavramak konusunda kendimi bir ilkokul çocuğu kadar, hatta daha az bilgili hissediyorum. Bu durum, borsada işlem yapmaya yeni başlamış yatırımcıların hali gibidir.

Birilerinin futbol maçları üzerine bahse girip para kazandığını, hatta geçimini buradan sağladığını duydum. Bu, borsada duyduklarıma çok benziyordu.

Peki, ben neden kazanacak takımı tahmin edip para kazanamayayım? En yakın iddaa bayisini buldum ( yani borsada hemen kendime bir yatırım hesabı açtım)

Fikstüre baktım (yani borsayı izlemek için ekran karşısına geçtim) Futboldan anlamadığım için sadece 'oranlarına' bakarak, düşük oranlı ama kazanma ihtimali yüksek 4 takımı işaretledim. (yani borsa ekranı karşısında, rakamsal değeri düşük ama tanımadığım 4 şirketi alım için uygun buldum gibi bir şeydi bu)

Sıra ne kadar para yatıracağıma geldi. Ne kadar parayı kaybetmeyi göze alabilirdim? Cebimden düşse üzülmeyeceğim 10 TL ile başladım.

Kimse kaybetmekten hoşlanmaz, ben de hoşlanmıyordum. Kendimce riskimi azalttım ve ev sahibi takımın galibiyetine veya beraberliğe 'çifte şans'a oynadım. Ama borsalarda beraberlik yoktu, ya zafer ya mağlubiyet.

Aslında İddaa, borsaya benziyordu:

  1. Sistemin nasıl çalıştığını bilmek zorundaydım.
  2. Kabul edebileceğim risk seviyemi belirlemeliydim.
  3. Oyuna girebilecek kadar param olmalıydı.
  4. Analiz yapmalı ve 'kazandıracak olanı' bulmalıydım.

İddaa tahminlerim ne mi oldu? 2 günde %264 oranında kazandım. Ben bu işi biliyordum artık !

Ama şunun farkındayım: Sistem (borsa) sonsuza dek kazandırmayacak. Ben de 'bilinçli bir yatırımcı' olarak çoktan ana paramı çektim ve kazandığım parayla oynamaya devam ediyorum. Futbol artık benim için keyifli.

Fakat borsalar, çoğu yatırımcı için bir mecburiyet olabiliyor.

'Mecbur' olanın kazanamayacağını biliyorum.

Kazanmak için futbol uzmanı olmaya gerek yok belki, ama 'risk analizi ve para yönetimi' şart.

Yani futbolda iddaa, bazıları için borsada yatırım!!! yapmaya fena halde benziyor.


Published with Blogger-droid v2.0.4

1 yorum:

  1. yani aç gözlülük yapmadan , kaybedeceğimiz kadar parayı riske atarak , hep favorilere oynasak borsadan da başarılı çıkarız , ama psikolojimiz saolsun onuda yapamıyoruz:)

    YanıtlaSil